Global Partners Junior – internationalt samarbejde med it og medier

Så er jeg tilbage – denne gang med nyt tema på bloggen. Håber I kan lide det 🙂
Jeg er her for at fortælle om en pris jeg har vundet sammen med min gamle klasse, 6.u på Randersgades Skole. Vi var med i et projekt som hedder Global Partners Junior, og det lykkedes os at placere os som en af de 7 bedste deltagere blandt næsten 2000 elever i hele verden. Det er vi stolte af!
Projektet handlede om The Global Marketplace – altså hvordan vores økonomier er bundet sammen gennem samhandel og køb og salg af fx råvarer og tjenesteydelser over grænser. Der var både et lokalt og et internationalt aspekt i projektet og vi kastede os over det med stort ildhu 🙂 Jeg har flere forskellige videoer af vores slutprodukt og et par stykker af selv processen og dem vil jeg godt dele med her. Jeg synes de viser, at når der arbejdes internationalt i en autentisk kommunikationssituation

  • så lærer eleverne mere
  • så arbejder eleverne konstruktivt og virkelighedsnært
  • og det produkt som kommer ud til slut er ordentligt og på et kreativt højt niveau

Eleverne havde til opgave, i den afsluttende del af projektet, at opfinde et nyt produkt! Dertil skulle laves “how to” videoer, hjemmeside, reklamevideoer og til sidst en præsentationsvideo af hele deres produktportefølje. Klik her for at se en af deres hjemmesider

Nedenfor er en “how to” video og det er en som fortæller om, hvordan køberen af “The Anything Finder” skal bruge produktet. God fornøjelse 🙂

Skriv et svar

